Selecting a New Name for Security Capital Pacific Trust
- ケース
A methodology for selecting a new corporate brand name is explored, highlighting different types of names, criteria and hurdles in securing new names, and legal implications. Brand identity consultancy Lippincott & Margulies guided a real estate investment trust company through the process of selecting a new corporate brand name. May be used with: (9-501-007) Renaming Computer Power Group; (9-500-053) Security Capital Pacific Trust: A Case for Branding; (9-500-055) Claiborne Asks Web Surfers to Name New Line; (9-502-034) Naming the Edsel (Condensed); (DMI001) Creating a Corporate Identity for a $20 Billion Start-up: Lucent Technologies.
- 出版日
- 2000/01
- 領域
- マーケティング
- ボリューム
- 13ページ
- コンテンツID
- CCJB-HBS-500054
- オリジナルID
- 9-500-054
- ケースの種類
- Case (Field)
- 言語
- 英語
- カラー
- 製本の場合、モノクロ印刷での納品となります。
関連ケース
-
¥ 2,123
¥ 1,463