Selecting a New Name for Security Capital Pacific Trust

Fournier, Susan Wojnicki, Andrea

  • ケース
HBP

A methodology for selecting a new corporate brand name is explored, highlighting different types of names, criteria and hurdles in securing new names, and legal implications. Brand identity consultancy Lippincott & Margulies guided a real estate investment trust company through the process of selecting a new corporate brand name. May be used with: (9-501-007) Renaming Computer Power Group; (9-500-053) Security Capital Pacific Trust: A Case for Branding; (9-500-055) Claiborne Asks Web Surfers to Name New Line; (9-502-034) Naming the Edsel (Condensed); (DMI001) Creating a Corporate Identity for a $20 Billion Start-up: Lucent Technologies.

出版日
2000/01
領域
マーケティング
ボリューム
13ページ
コンテンツID
CCJB-HBS-500054
オリジナルID
9-500-054
ケースの種類
Case (Field)
言語
英語
カラー
製本の場合、モノクロ印刷での納品となります。

関連ケース